martedì 26 febbraio 2008

Triangui


– Dispò Flavio… – j veve domandât Checo, intant ch’al pedalave – ce isal… un Biotòpo?
– Il nemì di un Biogatto ve! – j veve rispundût chel altri, ridint come un mat.
– Coion! – al veve tirât su il nâs Checo, permalôs tant che un cai – Dai, fermìnsi a viodi!
E cussì disint al veve voltât la bici e al jere tornât indaûr, cjapant la strade di cjamp li ch’a jere l’indicazion.
Flavio nol veve podût fa altri che spiegâi ce ch’al ere chel puest pene fûr Flambri, là che tal mieç da la tiere mole di palût a vevin fat su un cjaminament di breis rialçât. Il puest, a di il vêr, al jere une vore bielin, cuiet e pôc salvadi.
– Bon, cumò però a nin indenant, che vin di lâ ju fin a Teôr e tornâ su par Palaçûl.
Checo nol rispundeve. Al jere restât imbambinît a cjalâ trê arbui, metûts a triangul, come sa fossin cuissà ce maraveôs. Invezit di montâ su la bici, Checo al veve scugnût lâ a viodi chei trê pôi fin dongje, cjareçantju cu la man come sa fossin gjatuts.
A le fin, a jerin rivâts cjase a scûr, cu lis machinis gnervosis dal sabide di sere ch’a j pivetavin.


Ta la sere stesse, tor miezegnot, Checo al veve cjolt la machine e l’ere tornât ta chel puest. Si sintivin crots cjantâ di scjafoiâ lis orelis. Cence savè ben parcè che lu faseve, si ere cugulât tal mieç di chel triangul, cul cûl ch’al cjapave su dute l’umiditât. Nancje il timp di disgropâ il flât che subit al veve sintût chês vôs.
– Ven cun noooo… Ven cun nooo… – a cjantavin framieç il cracra dai crots E in chel, dal scûr, issio fasi viodi une zovine. Sameave vignude fûr dal len di un di chei trê arbui. Crote, ma cui cjavei cussì luncs di platâ lis tetis e la nature, e soredut, biele di fa pôre. Checo no l’ere sigûr, ma j pareve che ridés, intant ch’a si faseve dongje.
– Mandi, biel fantat! – al veve sintût un’altre vôs daûr di lui. E zirantsi robis ch’a no j vegni un colp a viodi altris dôs fantatis, compagnis di che ch’al veve denant, o forsit ancjemò plui bielis.
Di chel moment in poi Checo no si visave scuasit nuie. Al saveve dome di sedi stât doprât come un imprest, pi che come omp: dopo velu scrotât, chês trê lu vevin supât e messedât come sal fos une caramele.
Lu veve sveât un cjaçadôr, la matine dopo, berghelant come un mat.
– Sporcacjon! Sporcacjon! – j diseve corintji daûr cu la sclope.
Al veve scugnût platâsi in t’un fossâl, a fasi becâ dai moscjins fintremai ch’a no jere tornade sere.


Flavio, cuant ch’al ere vignût a cjoilu e lu veve cjatât vistût dome dai coprisedii da la machine, no podeve parâsi di ridi. Checo al veve cirût di spiegai, ma al jere come tirâ un clap tal Tôr.
Di che volte però, ogni sabide, Checo a meteve un cambi di vistîs in machine e al stave fûr dute la gnot.


________________________________________
A stoi gjoldint a scrivi contis ch'a nassin di une imagjine, come in chest câs, e podopo a voltalis par talian. Pensi che chest blog al deventarâ di spès la cjase di chestis contis.
Sa vuleis lei la conte par talian, ch'a no simpri a je compagne, fracait a chi.

Mandi mandi

1 commento: