mercoledì 12 marzo 2014

La bocje dal mostro

Intune foreste scure al vive un mostri oribil!
Al jere bocon come une cjase, al veve doi voi boconooooons, e orelis grandis come lis aruedis di un camion, e un nâs grues, ma grues, come trê sacs di patatis
Al jere une vore trist, ma nissun al veve pôre di lui Parcè che al veve une bocje piçule, piçule, piçule...
Tant piçule che nol podeve mangjâ altri che furmiis, moscjis e...Cualchi volte ancje svuarbecjavai, ma nuie di plui.
Il mostri al jere strac di vê une bocje cussì piçule e si insumiave di vent une bocognone par podê mangjâ dutis lis bestiis da la foreste.
Une dì, leint il gjornâl, al scuvierç che il Dotôr Comededut al jere vignût a stâ tal paîs dongje.
Il dotôr Comededut al jere un bravissim miedi chirurc, che al veve za operât di dut : gjambis rotis, nâs stuarts, voi clops, lenghis di lipare, orelis molis e cuei dûrs.
Il mostri alore al cor di corse in ospedâl e i dîs al miedi : «Mi covente un aiût! O ai voie di vê une bocje grande cussì!
Il dotôr lu visite di cjâf a pîts e i dîs: “Ti fasarai une bocje grandonone, ma tu âs di prometimi che di cumò in poi tu deventarâs bon e no tu mangjarâs plui nissun.
“Ma ce discors!” i rispuint il mostri cuntune vôs dute dolce, “O sarai bon e zentîl cun ducj. Jo o vuei vê la bocje grande dome par bielece.”“Va ben!” i dîs il miedi. “Se al è cussì alore ti operi daurman.”
La operazion e salte fûr une maravee e il mostri al torne cjase cuntune bocje grande tant che il baûl di une machine!
Lis bestiis dal bosc no san de operazion, ma cuant che la prime i va dongje, come che e faseve simpri, il mostri la mangje interie, cence pietât.Chê sere, cence nancje un fastidi, al mangje di cene: dîs cunins, un cjavrûl,  trê gneurs e doi cenglârs... cence nancje cueiju!
Cuant che si met tal jet al veve un pocut di mal di panze, ma al pense: “Doman o voi in paîs e mi mangji un frut! Ma no, no dome un, Doi! Ma ce doi, una classe interie, comprendude la mestre!”
Jù pa la gnot il mâl di panze al aumente e lui al va in gabinet, ma no i covente a nuie e cussì al môr per il tant mâl che al veve.
E savêso parcè? Content di vê la bocje grande, si jere dismenteât che sot la code al veve un busut piçul, piçûl, piçul...
Cuant che lu viodin muart, li bestiis dal bosc a tachin a cjantâ:“Ah, ah, ah, l’ingort mangjât masse al à!   -  Dut al è parât jù e nuie fûr l’è lâtCu la panze par aiar velu là  -  Al è stât trist e ben i sta!

Nessun commento:

Posta un commento