martedì 26 novembre 2013

I cuistionaris su la lenghe furlane 4/4

Vuê e je la zornade decisive. 
O ai cjapât feriis di pueste par fâ chel lavôr achì. Vuê e doman.
Il programe al è, la ju in tarde matine a Prata di Pn. comun numar doi. E dopo vê provât ducj i 10 nons di Prata (e vilegnove, e ghirano) là a Porcie, e podopo, a sere tornâ a Prata par tornâ a provâ.
Ae fin de zornade tirâ i conts e viodi.
Poben, chest ce che al è sucedût.
1) ghiran. paîs mai sintût in vite mê. O cjati la mari dal interessât. i lassi il numar, lu si cjate dopo sîs e mieze siete... bon, vie cul prossim paîs, Vilegnove.

2) vilegnove. achì pensavi di vê dome doi di lôr. Il prin o cjati la cjase, ma la puarte e je un puartoncin di len. di dentri si sint musiche. o suni, une volte, dôs. insome. o nol sint o nol ûl sintî. la musiche però mi pâr buine. Rock agns setante, mi pâr, al à bogns guscj, se al è lui. podarès scrivilu sul cuistionari, ma no lu domande. pecjât... o voi la di chel altri.

3) vilegnove. Chest o fâs une fature bestie a cjatâlu. O ai zirât un cuart d'ore. al è il numar 18, al è il 24, tal mieç e je une cjase ma cence numar. o suni un pâr di voltis. nuie. voi su e jù. nuie. denant al è un nezozi di eletroodomestics. ce fasio? jentrio a domandâ? intant doi cjans cuiets come il kraken a van indenant a manifestâ la lôr gjonde. fintremai che a vegnin fûr mari e fie di una cjase al numar no si sa cè e i domandi. Ma al è clâr dulà che o cjati cui che mi covente! dentri tal negozi di lavatricis! stupit jo a no pensâi prime. claramentri chi cjacarin ducj talian. nol à timp. stoi cjariant... sì, o ai viodût, doman? mmm no mi va ben ma i dîs di sì. Aes 11 e mieze. pobon, o vevi voie di lâ sù plui tart... nuie, o restin dacuardi cussì e o voi... niente di fatto. :(

4) prata. o provi une cuntun non che no devi jessi masse taliane. difat no lu è. però e je cjase. jê l'om e une vore di altris... e je zentile. mi capìs une vore bene e mi dediche mieze ore (si stâ al minim mieze ore, e no 20 minûts) e o scuvierç che l'appolo al è il dialet de costa d'avorio. Nô o vin furlan talian, lôr a àn appolo-francês. almancul vuê o ai alc di salvâ. ancje trop che a puce dut, li dentri, un odôr che no capìs ma che nol fâs par me, ma insome. al è il prin cuistionari de zornade, il numar 4.

5) prata, ma in cûl al mont. un cjasâl tal mieç dai cjamps. o fâs amicizie cun sô pari. il fi al è a vore pai cjamps. o in fabriche. nol sa, i lassi il numâr. mi domande se ae fin o ai di vendi alc. i spieghi di no. nol è convint. al à fat il militâr a udin e al sa dî mandi. o tornarai, i dîs.

6) prata, stesse vie di un di prin, li che o ai fat. o rivi a cognossi prime la mari, dopo l'om. la fie e reste platade in cjase. l'om mi dîs che o pues lâ dome in sô presince (no dubiti, soi biel come il soreli, probabil che i varès taconade femine e mari dut un colp) pecjât che cumò lui al à di lâ a vore, fasin usgnot dopo siet e mieze... mmm no, anzi, no usgnot (nol podeve) ti clami jo, lassimi il numar. i lassi il numar. nol clamarà.

7) secont cuistionari. una insegnante precarie plui o mancul de mê etât che insegne lenghis. la figate e je che a sarès stade perfet se il cuistionari al fos stât sul ûs dal venit. no interesse. mieze ore e fate. numar doi de zornade. in trê oris e 120km

8) prata. cjase normâl, nol rispuint nissun, o lassi il biliet.

9) a chi si rît. mi àn dât l'indiriz cence numar di cjase. sperin che al sedi intune vie curte... macchè, lungje doi chilometros. o ai domandât che mi dedin il numar, ma nissun mi à cagât ancje chi. e dopo un al à di meti impegn... poben. o ai simpri vût ampie capacitât di problem solving ven a stâi che o tachi a cjaminâ pe vie, cu la pipe e la lint di ingrandiment. o ai un indizi: il non al è plen di k e di u, e al finis cuntune consonant. o cîr un neri. o cjati une cjase indiziade. o domandi a une siore che passe. Si, mi dîs, li son plen di indians... BINGO! o voi a lei i campanei... nuie! mierde. pobon,. provi a cjaminâ ancjemò... e ve li che o incrosi un neri in machine. Al è di là che al è vignût. o voi, o cîr e ve che mi cole il voli suntune cassete de pueste. a penarel al jere scrite une robe che podeve someâ chel cognom... o suni, e nol è nissun. ma o soi cuasi sigûr... al jere chel che o ai incrosât! si no altri o ai scuviert il non.

10) ultin di prata, chel altri cence numar. ancje chi al è impussibil cjatâlu, a meno che no si vedi un cûl stratosferic, e jo, in gracie che a son dôs setemanis che no voi a cori, lu ai! lu cjati al tierç condomini che o cjali. al ven fûr e al è un cun cualchi probleme (mi pâr un down, a viste) però al è lui. mi domandi ce raze di sfighe cuant che o ven fûr la sôr, modello iene, che mi dîs che no à intenzion di fâ nuie e che e je la curadore legâl e bla bla bla. poben, amen. Pecjât par il spreco di cûl. O incassi il gno prin rifiut.

Soi un pôc smonât. Un pôc tant. Ma provin a porcie. però cumò us al à fâs curte.
1) porcie.  nuie, nol è nissun.
2) porcie. no esiste nancje la vie!!! no sul gno navigadôr, almancul.
3) porcie. e je talmentri fûr porcie che de cjase di prin a son siet km! la siore no je. almancul cheste e je la uniche che mi clame, par dîmi che no à timp, ni a pense di centrâ cun cheste robe. Jê e je venite, punto.
4)  nol è nissun.
5) no cjati la cjase. no, sul serio. no soi rincoionît. 40 al è, 40A al è. ma il 40 B... no, nuie. o suni il campanel al 40A, o domandi a une siore se sa dulà che al è il 40B, o se cognos chê persone. No une no chê altre, mi dîs. Mi tocje lassâ pierdi e lâ vie.
6) nol è nissun. 
7) o cjati la mari, il fi lu si cjate dome sul misdî, doman... si, cioè no, par chè sul misdi o varès di là dal unic apontament, a prata. ma a chest pont o ai cjapât la mê decision.

VONDE.
Par fâ 5 cuistionaris o ai fat 314 chilometris, spindint 21.1 litros di benzine, e 13 oris di lavôr, plui 2 de murose che mi à judât a cirî in internet indirizs e numars di telefono. su 37 tentatîfs a son saltadis fûr 5 intervistis e 2 refudadis (che no valin, eh). Cuntun calcul matematic, moltiplicant par 6 (jessint che 'nd ai di fâ trente) al salte fûr che o varai di fâ plui di 1800km e quasi 80 oris di lavôr. 
Une spese di 1000 euros e plui a front di mancul di 700 che o vignarès a cjapâ.
Mi displâs. Probabilmentri lis intenzions organizativis a volevin fâ par la miôr, ma no è une situazion gjestibile. Se o zontais che o ai sputanât feriis e timp e benzine par fâ chel pôc che o ai fat, disin che no mi sint in colpe. Cun cheste o moli dut e finide chi. 
Cheste modalitât organizatîve no à nissun sens. Mi displâs.

Nessun commento:

Posta un commento