giovedì 31 gennaio 2008

Niari - two pulp tales

Jer sere a soi lât là che mi veve conseât di lâ il Dree, a viodi la presentazion dal libri di Fulvio Reddkaa Romanin (za cognossût tor pa la regjon pa lis sôs performans musicâi peadis a l'ambient da l'hip hop furlan).
A dì il vêr soi lât plui parcè che vevi voe di comprâ il libri, che difati al è propit chi denant di me e che pensi learai pene ch'o finis chel di cumò.
La presentazion è stade une robe semplice e cuiete, cence tantis menadis, cun cualchi peraule di Pauli Cantarut da La Comugne, cualchi peraule di Fulvio su ce ch'a la scrit e parcè, e la leture di doi tocs di libri, un par ognune da lis dôs storiis dal libri.
Us disarai subit che il libri a mi pâr un biel lavôr. Sie scoltant i tocs, sie leint un pôc intant che spetavi, si po sigurementri dì che Romanin al à une buine padronance de lenghe e de maniere di contâ. Li storiis, come ch'al dîs il titul, a son "neris", ancje sa no rientrin dal dut tal filon di cheste narative, parcè che mi par di ve capît che Fulvio al à plasè di fa cualchi pontadute tal fantastic e tal grotesc (pensait che ta la prime al à inventât un paisut in Cjargne fra Gjiviane e Rigulât, la che savìn ben che nancje i Rocs a gjoldin!^^). I metarès la man sul fûc (cui guants, eh, s'intint) ch'al lei spes e vulintîr Lansdale e che tal so indaûr al è sigurementri ancje King.
Ad ogni mût, cjacarant dal libri, non si pò no dì che la prime storie a è par furlan, anzit, par cjargnel, di chel arcaic, dut cu le "O" a le fin.
La seconde invezit a è par talian, ma ambientade a Udin.
Zontait ancje ritmo, cadavars, peraulatis e une vore di casin e mi par che i doi lavôrs a devi sedi vignûts fûr une vore ben.
Us savarai a dì cuant che ju âi lets par inter.

Us lassi ancje lis info sul libri
Titolo: Niari - two pulp tales
Autore: Fulvio Reddkaa Romanin
Edizioni: La Comugne Kappa Vu
pagg. 158 - € 10.00
ISBN: 888980828-4

1 commento:

  1. O jeri ancje jo iarsere lì dal Zoo a scoltâ la presentazion dal libri di Fulvio... Stant ch'al è un gnò cjâr amì no podevi mancjâ; ma ce che mi à lasât plui ben 'e je la cualitât dal libri... No ch'o vês qualchi dubi, ma dal vêr cusì adalt no varês mai pensât... Fulvio al è un talent che il Friûl al à di tignîsi strent. O vîn avonde jessude dai cerviei, chi intor di nô... cheste e je le ocasion juste par scomençâ a daj valôr a chei ch'a meretin. Brao, e va indenant cusì!

    RispondiElimina