mercoledì 24 ottobre 2012

Taulis no, mierde sì.

Timp fa o vevi seguît un pôc la polemiche tirade dongje cu la letare sul Messaggero de siore Pozzo, riferide al Parc Moretti.
Poben...
Jo o capiti une vore spes, al Moretti.
Vustu par che o parchegji la machini, vustu par che o puarti mâ mari a fa biciclete, jessint che li le àn compagne a chê fisioterapie e difarente de ciclette.

Jo, intant che o spieti, o voi a cori, o resti a lei, e corint soredut tu viodis un grun di robis e ti vegnis di pensâ a une vore di "Ma nus cjolino pal cûl?"
Us dîs dome un pâr.

Jo o varès plasè, e mi capite, di lâ a lei, o ancje a studiâ, un pâr di oris tal parc. Cun di plui di spes o voi a mangjâ. Ma par lei, studiâ, mangjâ cuntune cierte comoditât la umanitâ e à inventât un imprest... si clame TAULE. Ogjet maraveos, la taule, ti permet di poiâ parsore il carton del pizza, o il pagnut intant che tu ti gratis il nâs, un libri par leilu o magari, pensait, scrivi parsore suntun toc di cjarte. 
La taule e je antigone, e al pâr che sedi stade inventade inte ete preistoriche, par che lis furmiis no ti mangjassin la cuesse di mammuth. 
Jo cumò mi domandi, parcè no meti lis taulis!?
Cjalait la imagjine... che le vedin puartade vie?
Parfin la çore e je li che si domande ce biel che al sarès e trops picnics in plui che si gjoldarès se a vessin metût lis taulis. Parcè che se la panchine e puarte a durmî parsore o a bevi, la taule e puarte e mangjâ e a lavorâi parsore e insome... jo no sai, ma mi somee che un parc al sarès plui dignitôs se rivassin adore a evitâ che e ledi dome la inte de prime categorie. O, sigûr, si bêf e si durme ancje miôr, se e je la taule, ma almancul, ogni tant, cuant che rivin i zovenots plens di butiliis di bire, forsit, a cjataressin ocupât di chei che a son li a studiâ.
E alore, propit cumò che tra pôc vares voie di lâ al parc a studiâ un pâr di pagjinis, mi domandi, parcè no meti lis taulis?!?! Ce al podie vê vût pal cjâf chel che al à decidût di no metilis? Nus cjolino pal cûl?

Seconde robe. 
Il parc Moretti al è biel par che se no tu cjatis lis taulis, tu puedis simpri distirâti sot di un morâl e lei par tiere e magri fâti une durmide. Dut ben... fin che no ti capite... une biele mierde di cjan!
Sì, par che bisugne dî che la plui part des personis a netin. Anzit, mi sint di dî che sedin plui di ce che mi è someât a mi. Però chê altre dì, in trê cuatri zîrs che o ai fat corint, ben dôs di lôr - feminis, una zovine e une siorute - e àn fat fente di no vê viodût che il lôr cjanut, simpatic come un tatzelwurm tes mudantis, al à cagât inte jerbe.
A la siorute no i ai dit nuie, ma a chê altre, se la brincavi dopo il zîr, i cjapavi le mierde dal cjan e je smaltacavi su la maie, e che jê vegni pûr a denunciâmi, che il biel di no vê bêçs al è ch no puedin robâti nuie :)
Ma a part chest, jo pensâvi a une soluzion, fasint chest resonament:
- La int e va educade, come i fruts
- Par educâ i fruts, si cridi o si dâi cualchi scufiot
- I scufiots de int si clamin "multis" o pûr "figuris di mierde"
- Al bastarès meti un pâr di vigjii in borghês tal parc par doi trê dîs a dâ multis (cun dongje la figure di mierde) a chei che a no netin lis mierdis.
 - la int si abitue e e tache a netâ, o pûr e va cul cjan intun altri parc o pai cjamps.
Bon... mi soi dit, mi pâr che al funzioni. Dulâ ise che la robe no va, par cè no la fasino?
Clâr, no 'nd è risorsis umanis che a puedin stâ zornadis interis al parca cjalâ lis mierdis di cjan!
Insome... i vigjii 'nd àn ben robis plui impuartantis, di fâ.
E in efiets, vinars e ancje lunis, doi o trê vigjii, a turni, a son stâts tal cjanton di vie Marco Volpe, par no che la int a jentràs inte ZTL. DUT AL DI'! Ma alore, lis risorsis e son, mi soi dite, ma par dopralis par difindi la ZTL, (dulà che però instes al jere plen di Suv e di Bmw ancje se un pocjis di multis devin vê cjapât, o speri).  Poben... cuissà, magari in curt ju viodarìn cussì motivâts e in fuarce ancje a cjace di mierde di cjan. :)
Mah... no crôt, e no dîs che nus cjolin pal cûl, ma no pues nancje dî che viodi trê di lôr come se a vessin di salvâ il mont e sedi une robe fondamentâl. :)

Nessun commento:

Posta un commento