mercoledì 21 ottobre 2009

Francis e i spirts

No no, no àn cambiât il non. O soi jo che o voie di cagadis :)
A ogni mût vuê us lassi dôs peraulis su chest disc, chel di Francis and the Phantoms, jessint che chê altre sabide o soi rivât adore a sclaudâ il cûl de cjadree e a lâ fin a Cjasielis, a Cormôr Salvadi.
Al è un pies che no rivi a lâ al concierts di cjase nestre, par une robe o par une altre, e chest colp che soi lât o soi stât content.
Lassìn stâ il fat che cuant che o soi rivât o ai cjatât chel cjastron di Sun druthi (che vuê par altri al finìs i agns: Bon Complean Sandruti!) che no dome al jere li par bevi une bire, ma al jere, o ai scuviert, l'element "in plui" dai Francis. O dîs in plui par che pene che mi à dit che al veve di sunâ jo i ai fat: "Ma alore tu as vint il Premi Friûl da l'an passât?" e lui " Beh, no.... ma... sì... par cè..." Al che o ai capît che al jere miôr no domandâ plui nuie.

A ogni mût vignìn al CD e al conciert.
Tachìn dal secont: biel! Mi soi divertût. Lassin stâ la sielte di tignî dutis lis lûs distudatis che se intal imprin o ai pensât che e jere une figade ("a son phantoms" o ai pensât) dopo un pôc o ai pensât che forsit a vevin cualchi probleme cu lis lûs. :)
Ma insome, par sintî la int che e sune no covente cjalaju in muse, cun di plui che il spetacul a nol jere dome di sunôrs, ma ancje visîf. I Francis, di fat, a àn ancje metût adun un pôcs di acompagnaments senics. Preseabil, almancul intes intenzions, il bal di trê fantacinis cuant che a àn tacât mi àn fat pensâ adiriture a la "danza butho". Podopo e jere dute une altre robe, ma insome, almancul al jere alc di diferent e no mi è displasût.

E la musiche?
Buine! Francis nol à sigûr une vôs elegante, ma chel so timbri dissonant al à rivât a doprâlu une vore ben, soredut intes parts businadis. Disìn ancje che subit ti vegnìn tal cjâf doi nons: Bauhaus e Massimo Volume. Inutil zirâ ator. Il prin al è un dai pont di riferiment esplicits dal grop (almancul sul myspace al è scrit cussì); il secont al è inevitabil no pensâlu, soredut intes part dal "cjacarât". Su chestes influencis zontait la part eletroniche di Sun druthi, si sinth a la ghitare e a la vôs cavernose che e stâ daûr, e ve lì che a vês un Conciert che al cjape sù grinte. Tant l'è vêr che la prime robe che o ai pensât e je stade chê che Francis e i siei colegas a jerin plui brâfs on stage, che sul disc. Sul disc mi parin cuasit plui vueits, plui flaps, mentri che dal vîf la energje e rivave a miorâ ancje la cualitât dai tocs, e no dome la lôr emotivitât.

Al reste, a la fin, un consei, se par câs us capite di lâ a sintîju sunâ: se us plasin grops come i joi division e i za citâts bauhaus e massimo volume, vait. Se invezit no sopuartâis chest grops al puês stâi che a stuarzedis un pôc il nâs, ancje se o crôt che il  conciert al sedi in ogni câs sopuartabil.

Critichis?
La frute mi à dit che a jerin un pôc cagons, e un pocje di reson le veve, ma il dut al faseve part de performance e al è just cussì. Une critiche mê invezit e rivuarde la conte contade in sierade di conciert. Une conte in musiche, rispiet a une cjançon, e à il difiet che tu la sintis dôs trê voltis e dopo ti stufe. Almancul intal conciert al sarês biel contâ une conte difarente di chês sul disc. Vustu meti ce biel sierâ il conciert cuntune sielte di 5-6 contis di contâ? (ancje di chês di pôre, 'nd è une vore di contis furlanis, baste cirî )

Bon. O ai cjacarât ancje masse.
O sieri cuntun preseament pai tescj, che in cualchi toc a son verementri scûrs e evocatîfs e a fasin de semplicitât e des anaforis il lôr pont di fuarce. Su ducj, a titul di esempli, i viers di Zombies:

A àn un esercit di muarts
A sunin lis trombis dal Judizi
A àn un esercit sconfinât cui standarts neris
Cu lis çoris e i astôrs che a svolin parsore
Dute la plane e criche di vuès

Mandi a ducj!

Nessun commento:

Posta un commento