martedì 20 settembre 2011

Parchegjâ a Lignan...

Cjalait chestis bielis strissis pedonâls, a Lignan.
Ce viodêso? Al mancje alc, vere?
Sì, al mancje che se tu sês in carozele o tu âs il frut piçul tal passegjin, li, al è il marcjepît e par podê straviersâ la strade tu scuegnis lâ plui indenant, e fa il zîr, fûr des strissis, e dopo, se propite tu i tegnis, tornâ parsore. (Di chê altre bande, comunque, al è ancjemò un marcjepît... cun buine pâs des barieris architetonichis).
E pûr Lignan al un Comun turistic, nomo?
Al varès di stâ atent a chestis robis, soredut in chest câs, che al à pene pituradis, lis strissis.
Cun di plui, se no sês convints de scjarse atenzion, di cui che al à decidût di piturâ lis cheste "zebre" cul cjâf di une gjaline, us mostri lis strissis ancje di une altre posizion.
Ce vedêso?
Us al dîs jo. Lis strissis a li àn metudis propit pene daûr di une curve!
Ven a stâi che lu savin, lis machinis a varessin di lâ planc, ma a savin ancje che no je vere. E alore, ogni volte che o viôt cualchidun che al tire une frenade parcè che si cjate un che al stravierse la strade, subit daûr di une curve, a mi domandi: "ma nus cjolino pal cûl?"

Sì, parcè che si come a Lignan o voi di spes, o sai ben cuâl che al è il motîf che al fat piturâ strissis pedonâls a coion vie, e no i vûl une lauree par capîlu. Al Comun di Lignan i dâ une vore di fastidi che la int e parchegji a gratis. Lassin stâ i presits dai parcometros, lassin stâ il fat che a ju tegnin vergnognosamentri vierts fintremai a trê di gnot, lassin stâ la lôr politiche tignî impegnade une vore di int a fâ multis par "divieto di sosta" o ticket scjadûts (e uno vore di mancul, invezit, par viodi chei che a van a robâ in spiaze, o tai apartaments, o ta lis machinis).
Lassìn stâ dut chest.
Provait a viodi, però, cemût che 'nd àn piturât lis strissis dai parchegjos gratis chest Unvier passât.
Anzit, us al fâs viodi jo, cun cheste imagjine chi in bande.
Chest al è il standard di cemût che a àn piturât lis strissis dongje des jentradis. In pratiche, dulà che 'nd jerin 3 puescj a son deventâts 2, dulà che 'nd jere 2 uno sôl e ogni tant, par rivâ a fâ sparî un parchegjo, ce ano pensât? Ma sigûr! Di piturâ strissis pedonâls e se par câs al vanze un metro, che no si sa mai che al parchegji une machine piçule, metin pûr un bidon par lis scovacis in plene curve, cussì che no si sa mai che a tirin sot ancje cualchi disgraciât che al fâs la racuelte diferenziade.
Cemût?
A àn piturât i parchegjos in cheste maniere par no dâ fastidi a chei des cjasis cuant che a vegnin fûr cu la machine? Ah sì? E alore, la mê domande e je: parcé i parchegjos a paiament, chei cu lis strissis celestis, a son tacâts!?
Insome, jo soi un che no si è mai fat fastidis par parchegjâ la machine lontan, e mi plâs cjaminâ. E par me nol è sigûr un probleme. Però mi dâ fastidi jessi cjolt pal cûl, e cussì, ogni volte che o viôt cualchi mari che e riscje di jessi cjapade sot par meti une multe di plui in casse dal Comun, a mi zirin... e cussì us al ài dite ancje a voaltris.
Mandi!

3 commenti:

  1. cualchidun, za tal 2005, al veve scrit al Onorevul President dal Consei dal moment

    "On. Presidente
    Mio figlio Giovanni è un disabile motorio e utilizza la sedia a rotelle. Questa estate, ho accompagnato G. ad un torneo di scacchi a Lignano Sabbiadoro. Durante una passeggiata mi ha fatto notare che l'Italia dal Nord al Sud è accomunata nel non rispetto della libertà di movimento dei disabili. Infatti, così come a Lesina Marina (FG), dove viviamo d'estate, anche a Lignano Sabbiadoro (UD) in corrispondenza delle strisce pedonali non sempre i marciapiedi hanno le rampe per i disabili e quindi non è possibile uscire liberamente con una sedia rotelle."

    http://www.grusol.it/informazioni/04-10-05.asp

    RispondiElimina
  2. Duncje: strissis blanciis e puartis invioladis!
    No mi par mal, no mò, Gelo?
    Fuarce Udines e indenant.
    Mandi

    RispondiElimina
  3. quindi, dal 2005 in ca, al è cambiât in piês... raze di massepassûts...
    par no zontâ, za che sin, che 'nd àn tignût vierte la stagjon fin a fin dal mês, però, jù pe setemane, i bagnin no jerin mica?!
    Ergo, Ombrelon a paiament
    Inneâsi di rive jù!

    @Frank
    E intant o sin prins!

    RispondiElimina