mercoledì 7 aprile 2010

"La nape" di Gianfranco Pellegrini

Si rindêso cont che o ten chest librut sul soiâr dongje dal ordenadôr di passe sîs mês?
"La nape" lu ai let a Setembar, la domenie dopo che Gianfranco Pellegrini, l'autôr, mal à regalât. Mi visi che in chê volte mi jere plasût, ma cumò che la storie e jere restade lontane a mal soi tornât a lei, ca e là, e mi è tornât subit in inment dut. 
Lu ten achì par che no cjatâvi mai la ispirazion par butâ jù dôs peraulis su chest puar blog, ma no vevi nancje voie di metilu in bande.
In fin dai conts, o pensi, ancje un piçul post al covente.
Par dî une, se cumò o meteis su google il titul par cirî imagjinis a cjatais la cuviertine. Prime no.

Duncje, ce libri isal e di ce al cjacarie?
Al è un libri par fruts, al nas dal premi Vilagnovele dal Judri 2007 e e je la publicazion di une conte premiade in chê edizion. Sore la conte, come che a podês viodi de imagjine, a son i dissens di Marisa Moretti e une jentrade e une poesie finâl di Bepi Mariuz. 
La conte no je lungje e lu si lei in mancul di une ore, ancje se un frut, di sigure, i met un momenti di plui.
Ce contie la conte?
Une aventure tirade dongje cuntune analessi che e cjape dute la part centrâl dal libri. 
Incipit e sierade a son invezit cjapadis al presint, ancje se rivuardin simpri Gjovanin, aromai vieli, che denant da la nape, apont, si vise de sô zoventût e di cuant che al jere rivât a tirâ dongje une gruesse cjoce, dal bosc plen di nêf, che daspò al à scugnût lassâ al paron e al so fatôr. 
Nuie di cè, vere?
Invezit no. 
No parcè che la conte e je soredut simboliche e i vûl cirût la seconde leture e i significâts che l'autôr al à volût dâ a dute la storie. O vin un presint fat di nevôts che a zuin cu la play station, di cjasis comandadis di monitors al plasma, di modernitâts che aromai a àn sdrumât lis tradizions. E reste la nape, o almancul il fîl che Gjovanin al pee a cheste par tornâ piçul e tornâ, cu la memorie, tal bosc, in timps dulâ che una cjoce, puartade cjase, e podeve fâ la diference. Dopo la conte si torne a sierâ tal presint, cul cercli de vite che al è toront e al puarte e domandâsi se lis direzions che a cjapìn a sedin chês justis.
Insome, al va let cun atenzion, se no si è plui fruts, chest librut.
Al è un at che al ponte il dêt sul avent de tecnologje, ma no un dêt acusatori. 
La indicazion che l'autôr al à voie di dânus e je di une altre fate. 
Nus vûl insegnâ di no butâ vie nuie, di filtrâ ce che al rive cun ce che di miôr si à. 
Nuie di gnûf, forsit, ma intune epoche dulâ che la educazion a la modernitât e ven ignorade (pensait dome a trop che e mancje ai nestris fruts une educazion morâl informatiche o la netiquette) contis di cheste fate a coventin!

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