martedì 27 gennaio 2009

Aldo Rossi - Un cd... Furlan

Cuant che l'artist in persone a ti regale il so cd no tu puedis fâ di mancul di spindi dôs peraulis sul disc... ancje par fâ capî che tu lu as scoltât :)
Ve chi, duncje, un pâr di peraulis, o ancje cuatri dai.

Comencin dal imprin. Aldo Rossi lu ai viodût a sunâ pe prime volte a musiche furlane fuarte, l'an passât, dulà che se no voi sbaliant al à presentât i tocs di chest cd.
Mi visi ancjemò vonde ben che la performance a no mi jere plasude masse, par un pâr di motîfs. Un di caratar personâl, che al cole su la mê preference musicâi, che si slontanin da le part plui "pop" di musiche di Aldo; la seconde invezit, pe part purementri tecniche. Lis cjançons, cjantadis di Aldo di bessôl, cun ghitare in braç, e base regjistrade daûr, a àn scontât il fat di vignî fûr fredutis e aprossimativis. Di chi il mê judizi al jere restât incjastrât intun "nol fâs par mê" che se no ves cognossût di persone l'artist al sarès ancjemò fêr a li.

Ce isal cambiât scoltant il disc? Dut!
Al è cambiât che il bon Aldo Rossi al è un pôc come il Lenny Kravitz furlan. No, no stêt capî mâl, nol è neri, muscolôs e plen di frice par ducj i cjantons. Al è come Lenny intal sens che al fâs dut di bessôl, messedant ducj i suns, sedi chei eletronics, sedi chei peâts ai struments.
Ven a stâi che il so lavôr al mostre in plen lis sôs tindincis musicâls che a son une vore ecletichis e diferenziadis. Chest disc, se par câs us capite sot man, al è dificil che us plasi dut a la stesse maniere. A saran cjançons che vegnin incuintri ai vuestris guscj e altres che invezit i dan cuintri.
Podopo al è evident che bisugne viodi la vierzidure mentâl di chel che al scolte, ma in ogni câs al è ancje une vore dificil che no cjatedis il vuestri toc.

Us fâs l'esempli dal mê câs.
"Brache chel cjan" par dî, no mi plâs masse, e no mi jere plasude nancje dal vîf. Chest, vûstu parcè che il campionament (jump around) al è ancje masse classic, vûstu parcè che il toc di test par talian mi sa di sfuarçat.
"Furlan" invezit, a lu cjati tai miôr tocs furlans di simpri, ancje se il debit al prin Tizian Fier (chel di perdono) al è vonde fuart. In ogni câs il toc al è une vore ben misturât e a un test cuntune metriche une vore induvinade si tache une eletroniche semplice ma no scontade. Un dai miei preferîts insome.
Daspò, di une bande no soi lât mat par lis sugjestions dance di "Desire", ma o ai cjatât bon "A la sù", il toc intimist, inte tradizion dai songwriters classics vôs e ghitare.
Se dopo o voi a cjalâ i toc che a son une vore lontans dai miei guscj musicâi, ancje chi o rivi a cjatâ alc di bon. Il latin-merecanegjant "Su pa muse", pûr jessint jo un che cheste musiche i fâs cressi il pêl su lis plantis dai pîts, al è un toc che si sint cun plasè. E simpri in cheste categorie jo o cjati une vore bon il toc lounge "Gno pais" dulà che secont mê Aldo al è rivât a pleâ la lenghe furlane come un vistît perfet, intor de musiche post-dance.
Dopo ce altri vêso voie di savê?
Se a volês une opinion personâl, Aldo, pur jessint un personaç ironic e une vore peât a sensazions di ligrie e musiche lizere, al è pront par rindi une vore ben intun contest di cjançon "serie", che e strice un voli ancje ai moments mancul zuarins de vite. Ma ce âstu di fâ... a voli al è un inguaribil peter pan, e al larà indenant cussì. :)

Se us ai metût curiositât a podês sintê un pocjis de sôs cjançons sul so myspace.

1 commento:

  1. po jessi... a ogni mût tu va ben, che nancje il gnûf dai cure lu ai sintût cussì tant :)

    RispondiElimina