giovedì 10 gennaio 2008

Agnul e il presepi - prime part

Soi tornat!
E ce isal di miôr di une conte post-natalizie, par comenzâ il 2008. Però in doi tocs.
Il prin vuè e un atri vinars. Cussì us ten un pôc cul gust a lunc!

Agnul e il presepio - prime part
– Ce strache! – al pensave Agnul distudant lis cjandelis da la glesie, la sere de Befanie.
Cuant che finissin lis fiestis un plevan al è simpri strac. Messe vuê, Messe doman, Messe a matine, Messe di sere. Zonte ancje un paneton e un tai di spumant di masse, altri che disfâ il presepio e gjavâ lis lusutis che i fruts a vevin picjât in sagristie. Al veve dome voe di lâ a durmì, e cussì al à fat, tirant in dilunc il vot, il nuf e il dîs di zenâr.
– Tant – al pensave, cjalant lis statuis da la Madone e di San Josef – pos crodi se il Signôr nol capis che ancje un plevan al â bisugne di un po di pigrissie, ogni tant.
E cussì al faseve un segno di crôs a la svelte e vie in di lunc a cjase, a cjalâ un pocje di television prin di pojâsi tal iet.
Ven a stai però, che la domenie daûr da la Befanîe, propit a Messe Grande, juste tal biel mieç da la predicje, par no viodi lis tonsilis dai cristians dal prin banc ch’a sossedavin, Don Agnul al cuche cu la code dal voli un moviment ta la capanute dal presepio.
Si volte juste in timp par viodi la statue di Marie ch’a si môf!
Al in prin al crôt di vè esagjerât cu la sgnape t’al cafè, ma podopo, cuant che ancje Josef, ch’al jere cugulât, al jeve impins, ancje la int ch’à ere li dongje a tache a berghelâ e a maraveasi.
Pos crodi: cualchidun ch’al busine “Miracul”, cualchidun ch’al vuiche, cualchidun ch’al crôt ch’al sedi un mateç o une candid camera! Catine, la vecjute ch’a ven a Messe fieste e dîs di vore, robis ch’a no i vegni un colp! A e montade subit inpins sul banc e a tacât a preâ come une mate!
Agnul, no savint ce fâ, al restave imbambinît a cjalâ chestis statuis, altis tant che i soi zaghetos, ch’a cjaminavin viers la int.
A un cert pont, la Madone a ponte il dêt cuintri une fantacine.

1 commento: